Financiado por la Unión Europea
Recursos compartidos

Recursos útiles

  • ¿Como e onde se pode obter acceso de lectura ao repositorio?
 

O repositorio sobre prácticas de alfabetización en IA está dispoñible gratuitamente en aquí: Repositorio para fomentar a aprendizaxe e o intercambio sobre a alfabetización en materia de IA

O repositorio inclúe varios exemplos de iniciativas en curso, para fomentar a alfabetización en materia de IA de organizacións de diferentes tamaños que proporcionan ou despregan diferentes tipos de sistemas de IA en diversos sectores públicos e privados. As prácticas ofrecen exemplos sobre como abordar os coñecementos de diferentes empregados (por exemplo, técnicos, como o dos desenvolvedores, fronte a non técnicos, como o dun administrador ou un asesor xurídico), pero tamén se refiren a iniciativas para outras persoas, incluídos provedores, socios e clientes. A lista de prácticas non é exhaustiva e actualizarase periodicamente con outras prácticas.

Aínda que a replicación das prácticas recollidas neste repositorio permanente non outorga automaticamente a presunción de cumprimento do artigo 4 do Regulamento de IA, o repositorio ten por obxecto fomentar a aprendizaxe e o intercambio entre os provedores e os implementadores de sistemas de IA.  Ao publicar as prácticas, a Comisión non implica aprobación nin avaliación algunha.

 

 

  • ¿Como poden as pemes con recursos limitados garantir que os seus empregados adquiran a alfabetización necesaria en materia de IA? ¿Existen iniciativas de formación específicas ou programas de apoio da UE?
 

Un exemplo de iniciativa da UE que podería apoiar ás pemes é a rede de centros europeos de innovación dixital (EDIH). Os EDIH son 251 portelos únicos en toda Europa, apoiando ás pemes e ás organizacións do sector público para dixitalizar os seus procesos. O 80% dos EDIH xa prestan servizos centrados na IA, incluídos cursos de formación, talleres, campamentos de adestramento para diferentes necesidades e niveis de coñecemento da IA. As pemes e as organizacións do sector público poden porse en contacto cos EDIH para recibir apoio coas tecnoloxías de IA e os seus obxectivos de dixitalización en xeral. Os EDIH poden axudar como primeiro servizo de asistencia sobre a Lei de IA e servir como puntos de entrada a outras medidas de apoio financiadas pola UE, como, entre outras, instalacións de ensaio e experimentación (TEF) ou fábricas de IA.

Pode atopar o EDIH máis próximo neste catálogo.

 

  • ¿Ofrece a Oficina de IA cursos básicos de alfabetización en IA para os cidadáns ou xa ten cursos sobre IA que recomenda?
 

No contexto do Pacto sobre IA, a Oficina de IA organiza actos e seminarios web para involucrar á comunidade de IA, promover o intercambio de coñecementos e as mellores prácticas para fomentar unha IA fiable. Pode atopar todas as gravacións de eventos pasados e o anuncio dos próximos na páxina dedicada: Eventos do Pacto de IA.

Pódese acceder libremente a máis material útil sobre IA a través da plataforma de capacidades e empregos dixitais, a cal inclúe:

 

  • ¿Existe un marco de competencias específico á hora de abordar a alfabetización en materia de IA, tamén para os pais, os nenos, os coidadores, os estudantes e os profesores?
 

Como non existe un enfoque único para a alfabetización en IA, tampouco existe un marco único. A seguir, preséntanse algúns dos marcos máis utilizados a nivel europeo e internacional, segundo o seu grupo obxectivo.

 

Para todos os cidadáns:

    • O Marco de competencias dixitais para os cidadáns proporciona unha comprensión común do que é a competencia dixital. A publicación consta de dúas partes principais: o marco integrado DigComp 2.2 ofrece máis de 250 novos exemplos de coñecementos, capacidades e actitudes que axudan aos cidadáns a participar con confianza, de forma crítica e segura nas tecnoloxías dixitais, incluída a IA. En 2025 lanzarase unha nova versión
    • A Plataforma de Capacidades e Empregos Dixitais proporciona acceso aberto a unha ampla variedade de información e recursos de alta calidade para todos os interesados no amplo tema das capacidades e empregos dixitais, incluído o tema da intelixencia artificial.

 

Para o sector da educación, profesores e alumnos:

    • Estas directrices éticas sobre a IA e o uso de datos no ensino e a aprendizaxe están deseñadas para axudar aos educadores a comprender o potencial que as aplicacións da IA e o uso de datos poden ter na educación e para concienciar sobre os posibles riscos, de modo que poidan participar de maneira positiva, crítica e ética cos sistemas de IA e explotar todo o seu potencial.
    • A Plataforma de Educación Escolar Europea ofrece unha serie de materiais sobre IA para profesores e alumnos.
    • A comunidade de práctica do Centro de Educación Dixital ofrece ás partes interesadas na educación e a formación a oportunidade de debater e intercambiar sobre temas de educación dixital, incluída a IA. Dentro do Centro, un grupo de traballo específico (escuadrón) publicou un informe sobre IA na educación que proporciona máis información sobre o desenvolvemento de capacidades de IA e a formación do profesorado.
    • O marco de competencias de IA da UNESCO para os profesores ten por obxecto apoiar o desenvolvemento de competencias de IA entre os profesores para capacitalos para utilizar estas ferramentas tecnolóxicas nas súas prácticas docentes de maneira segura, eficaz e ética.
    • O marco de competencias de IA da UNESCO para os estudantes ten por obxecto servir de guía para que os sistemas de educación pública desenvolvan as competencias esixidas a todos os estudantes e cidadáns para a aplicación efectiva das estratexias nacionais de IA e a construción de futuros inclusivos, xustos e sustentables nesta nova era tecnolóxica.

 

 

Acceda á páxina fonte: AI Literacy - Questions & Answers | Shaping Europe’s digital future

Logo Comisión Europea

Actualidade


Na nosa sección de Actualidade poderás atopar información sobre os eventos, charlas e conferencias máis relevantes no ámbito da intelixencia artificial.

Logo Comisión Europea
Recursos compartidos

Preguntas e respostas sobre o Regulamento de IA

O artigo 4 do Regulamento europeo de intelixencia artificial esixe...

Recursos compartidos

O Regulamento Europeo de Intelixencia Artificial

Aproximación xeral ao Regulamento Europeo de Intelixencia Artificial

Recursos compartidos

"Continente de IA"

A Unión Europea puxo en marcha este mes de abril...

Copyright© 2025 AESIA - Todos os dereitos reservados

Usamos cookies de terceiros con fins analíticos, en resumo só usamos as cookies de Google Analytics para poder analizar o noso tráfico.

Máis información